A’t už se rozhodujete nahrávat doma nebo ve studiu je dobré znát několik zásad které je dobré dodržovat pro nejlepší možný výsledek. Jsou asi dvě nejčastější možnosti nahrávánít kytary, snímání boxu mikrofonem nebo nahrávání čistého Di signálu do instrumentálního vstupu(Hi-z) zvukové karty. Pravdou je že každý část nahrávacího řetězce má možnost ovlivnit zvuk. Když to vezmu od začátku je to interpret který svým výkonem ovlivňuje výsledek nejvíce. Jeho styl hraní může pomoct přiblížit se k požadovanému zvuku. Je dobré vědět jak ovlivňuje zvuk hra blíže kobylce/ krku jak snímače a prsty/trsátko. Například pokud hraju trsátkem a požaduji průrazný a ostrý zvuk budu potřebovat nové nezbroušené trsátko, doporučuji vyzkoušet několik typů, má dost zásadní dopad na zvuk elektrické kytary. Nové struny by měly být samozřejmostí. Délka kabelu, který propojuje vaši kytaru s kombem nebo zvukovou kartou by neměla být delší než 2 metry. Jdná se o vedení na vysoké impedanci, které se při délce větší než 2m začne projevovat úbytkem energie na výškách s důvodů rostoucí kapacity kabelu. V případě nahrávání Di signálu do intrumentálního vstupu zvukové karty (což bude asi nejčastější případ) může značnému zlepšení přispět Di box, zejména u levnějších zvukových karet tomu tak bývá. Můžeme si představit že v Hi-z vstupu zvukové karty je transformátor který funguje jako impedanční převodník, DI box obsahuje transformátor pro stejný účel, proto záleží zda je Di box vybaven lepším transofmátorem než Hi-Z vstup zvukové karty, nejlepší je přímé porovnání(pozor výsledek může být různý pro různé typy signálu). Vhodná úroveň při náběru se může se lišit pro transientní a netransientní signály, obecně platí že pro signál s většímy transienty bude potřeba větší headroom(rezervu) při záznamu z důvodu větší pravděpodobnosti zkreslení převodníku ke kterému může docházet už pod 0dB. Obecně platí zásada nastavení vstupní úrovně gain na hodnotu kdy maximální peak dosahuje cca -6dB. Nahrávat signály více “hot” = blíže 0dB bylo třeba hlavně v období analogového záznamu, kde bylo třeba dosáhnout co největšího odstupu signálu od šumu. V době digitálního záznamu kde většinou zaznaménáváme v 24bit hloubce je odstup signál/šum tak velký že i když signál bude mít peak kolem -18dB nemá to pro záznam kytary žádný negativní dopad.